ktirio-skitso

A- A A+

Επίσκεψη στο αθλητικό κέντρο "ΕΛΠΙΔΕΣ"

IMG20240422105042 01Τη Δευτέρα 22 Απριλίου 2024 πραγματοποιήθηκε η τέταρτη σχολική εκδρομή στο αθλητικό κέντρο "Ελπίδες" στο Αγρίνιο. Εκεί, για άλλη μια φορά, μας υποδέχτηκαν με τον καλύτερο τρόπο στις αθλητικές εγκαταστάσεις και είχαμε την δυνατότητα να ασχοληθούμε με λογής λογής δραστηριότητες. Άλλοι έπαιξαν ποδόσφαιρο, άλλοι βόλεϋ, άλλοι πειραματίστηκαν στο ping-pong ενώ κάποιοι απόλαυσαν τον περίπατό τους γύρω από τον πολύ όμορφα διαμορφωμένο χώρο. 

 

 

 

 

Μονοήμερη εκδρομή στον Άραξο και στην Πάτρα

IMG20240419123859Την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024 το σχολείο μας πραγματοποίησε μονοήμερη εκδρομή στην Αχαΐα. Πιο συγκεκριμένα, 54 μαθητές και μαθήτριες από όλες τις τάξεις, με συνοδεία πέντε εκπαιδευτικών, επισκέφθηκαν αρχικά την 116 Αεροπορική Πτέρυγα Μάχης στον Άραξο. Στην πολύ οργανωμένη στρατικωτική αυτή μονάδα τα παιδιά ξεναγήθηκαν από τους αξιωματικούς στις εγκαταστάσεις, μίλησαν με πιλότους και μηχανικούς αεροσκαφών που μοιράστηκαν τις εμπειρίες και την πορεία τους και θαύμασαν τα στρατιωτικά αεροπλάνα που βρίσκονται εκεί.

Μετά από την επίσκεψη στην Άραξο, τα παιδιά επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών και τον Ι. Ν. του Αγίου Ανδρέα στην πόλη των Πατρών. Η μονοήμερη εκδρομή ολοκληρώθηκε με περιήγηση σε εμπορικά κέντρα και άλλα αξιοθέατα.

 

Επίσκεψη στην "Ηλιαχτίδα"

IMG-3f237b91ddac2cb15061314b2e3cc3ed-VΤη Δευτέρα 15 Απριλίου 2024, στο πλαίσιο της δράσης ΄΄Εθελοντισμός και Σχολική Μονάδα΄΄, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στην Ηλιαχτίδα με τους μαθητές του τμήματος Α2 του Γυμνασίου Παναιτωλίου. Τα παιδιά προσέφεραν λαμπάδες με θέμα ΄΄Ανοιξιάτικα Λουλούδια΄΄, πασχαλινές κάρτες και γλυκίσματα με αφορμή την επερχόμενη εορτή του Πάσχα εκδηλώνοντας με τον τρόπο αυτό την αγάπη τους. Οι λαμπάδες κατασκευάστηκαν στην σχολική μονάδα του Γυμνασίου Παναιτωλίου και βοήθεια προσεφέρθη και από μαθητές άλλων τμημάτων.

Χάθηκα ξανά σε λαβυρίνθους κι έχασα καιρό, Να σ' αναζητώ άμοιρη ψυχή μου, Έχασα καιρό άμοιρη ψυχή μου, Θεέ μου πώς ποθώ μιαν ηλιαχτίδα, Ταίρι φωτεινό νά 'χω φυλαχτό, Σε ηλιόλουστη πατρίδα, Σε ταξίδι μυστικό, Με ουράνια πυξίδα 

Κορδέλλας Γιώργος

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Καλαμάτα

IMG-495d5c5bd035d671e86c01293c9afb63-VΣτο πλαίσιο υλοποίησης προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με τίτλο "Κάστρα οι φρουροί της Ελλάδας...... Αναδρομή στο παρελθόν με θέα ένα κάστρο" το σχολείο πραγματοποίησε τριήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη από 3 Απριλίου 2024 έως και 5 Απριλίου 2024 με ομάδα 27 μαθητών και μαθητριών και τις καθηγήτριες Παπατριανταφύλλου Χριστίνα, Κοκκίνη Ταξιαρχούλα, Βασιλείου Μαρία, που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.

Ημέρα Πρώτη
Μία ημέρα γεμάτη από ιστορία, εμπειρίες, χρώματα, άνοιξη!
Επίσκεψη στην Αρχαία Μεσσήνη σε έναν μεγαλειώδη αρχαιολογικό χώρο. Ο Πέτρος Θέμελης και η ομάδα του στην πραγματικότητα ζωντάνεψαν μία ολόκληρη πόλη. Ανάμεσα σε αυτά που είδαμε ήταν, μεταξύ άλλων, το Θέατρο, τα ιερά της Αγοράς, το Ασκληπείο, το λουτρό, το βουλευτήριο, το εκκλησιαστήριο, μία αστική έπαυλη, το γυμνάσιο, η Παλαίστρα και το Μαυσωλείο. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το κορυφαίο σημείο αναφοράς στην πόλη της Καλαμάτας το θρυλικό μεσαιωνικό «κάστρο της πριγκίπισσας Ιζαμπώ», με πανοραμική θέα σε όλη την πόλη. Περπατήσαμε την Παλιά Πόλη στους πρόποδες του Κάστρου,είδαμε τη Μητρόπολη ,Παναγία της Υπαπάντης (1873), το 12ου αιώνα Μοναστήρι Καλογραίων με το φημισμένο εργαστήριο ύφανσης μεταξιού και τη βυζαντινή εκκλησία των Αγίων Αποστόλων (13ος αι.). Το Δημοτικό Σιδηροδρομικό Πάρκο Καλαμάτας , ένα υπαίθριο μουσείο, μοναδικό στο είδος του στην Ελλάδα, όπου συναντάμε ατμάμαξες, επιβατικά φορτηγά και διαφόρων τύπων φορτηγά οχήματα. Το Αρχαιολογικό Μουσείο όπου η σημαντική συλλογή του μουσείου αναπτύσσεται σύμφωνα με την παλιά γεωγραφική διαίρεση του νομού σε τέσσερις επαρχίες, Καλαμάτας, Μεσσήνης, Πυλίας και Τριφυλίας.


Ημέρα Δεύτερη
Δεν είχε κάτι να ζηλέψει από την πρώτη...
Επισκεφτήκαμε την Αρεόπολη πρωτεύουσα της Μέσα Μάνης και ένα από τα πιο τουριστικά χωριά της ευρύτερης περιοχής , έναν καλοδιατηρημένο οικισμό με πέτρινα σοκάκια που φέρουν ζωντανά τα ίχνη της αίγλης του παρελθόντος, καλοδιατηρημένα πυργόσπιτα, και πετρόχτιστους ξενώνες. Κέντρο του χωριού η μεγάλη πλατεία με το άγαλμα του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη, Περπατήσαμε στο παραδοσιακό κομμάτι του οικισμού και θαυμάσαμε τους πύργους (ξεχωρίζουν του Στυλιανού Μαυρομιχάλη, του Κυριακούλη Μαυρομιχάλη, του Μπαρελάκου και του Πικουλάκη). Επισκεφτήκαμε το Λιμένι, επίνειο της Aρεόπολης ένα από τα ωραιότερα οικιστικά σύνολα της Λακωνικής Μάνης θαυμάσαμε το Παλάτι του Πετρόμπεη με τον τετραώροφο Πύργο του και τα τοξωτά ανοίγματα του που μαρτυρά την αίγλη της εποχής Η ημέρα μας έκλεισε με επίσκεψη στην Καρδαμύλη. Πετρόκτιστα σοκάκια, σπίτια που μοιάζουν με μικρογραφίες πύργων, ανθισμένες αυλές με κόκκινα γεράνια, σημεία με ειδυλλιακή θέα


Ημέρα Τρίτη
Περπατώντας σε άλλα μονοπάτια...
H ημέρα μας ξεκίνησε με επίσκεψη στο κάστρο της Κορώνης . Είναι το μοναδικό που κατοικείται μέχρι σήμερα, ενώ υπήρξε ένα από τα καλύτερα οχυρωμένα και ισχυρότερα της Πελοποννήσου .Περπατήσαμε τα λιθόστρωτα καλντερίμια με τις αρχοντικές κατοικίες είναι στοιχεία που κάνουν τις βόλτες στο χωριό μοναδικές. Το λιμάνι με τα παραδοσιακά καΐκια δίνει το δικό του χρώμα στο τοπίο Η επόμενη στάση μας ήταν στη Μεθώνη. Θαυμάσαμε το Ενετικό κάστρο, ένα από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου με το Μπούρτζι του, έναν πανέμορφο οκταγωνικό πύργο πάνω στην θάλασσα. Στο «στεριανό», κυρίως τμήμα του κάστρου είδαμε τις γιγάντιες πύλες του, το γρανιτένιο κίονα που είναι γνωστός ως «στήλη του Μοροζίνι», τα τουρκικά λουτρά την Εκκλησία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος.

Τελευταία μας στάση η Πύλος, το μεγαλύτερο φυσικό λιμάνι της Πελοποννήσου. Το Παλαιόκαστρο, το Νιόκαστρο,η πλατεία των Τριών Ναυάρχων στο κέντρο της πόλης, σε συνδυασμό με την υπέροχη θέα της νήσου Σφακτηρίας δημιούργησαν μία ξεχωριστή ατμόσφαιρα για να κλείσει όμορφα η τριήμερη επίσκεψή μας.

Επίσκεψη στα συσσίτια του Ι.Ν. Αγ. Δημητρίου

IMG20240312082834 01Την Τρίτη 26 Μαρτίου 2024, στο πλαίσιο της δράσης "Βιωματική Διδασκαλία και Μάθηση" και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θέμα τον εθελοντισμό, οι μαθητές/τριες της Β΄ τάξης πραγματοποίησαν επίσκεψη στα συσσίτια του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου στο Αγρίνιο. Έχοντας συγκεντρώσει το προηγούμενο διάστημα τρόφιμα που παραδόθηκαν στους εθελοντές που εργάζονται απρόσκοπτα για την διάθεση 150 με 200 μερίδων φαγητού καθημερινά σε άπορους συμπολίτες μας, τα παιδιά ξεναγήθηκαν στον πολύ προσεγμένο χώρο όπου το φαγητό παρακευάζεται, συσκευάζεται και διανέμεται. Με την βιωματική αυτή εμπειρία όλοι συνειδητοποιήσαμε ότι ο εθελοντισμός δεν είναι ένας τρόπος για να καθησυχάσουμε την συνείδηση μας ούτε για να αποκτήσουμε κάποιο κύρος ή εύνοια. Το πνεύμα του εθελοντισμού μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε ανθρώπινες ατομικές αξίες, όπως η αλληλεγγύη, η ανεκτικότητα, η υπεύθυνη δέσμευση και ο σεβασμός στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

 

 

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μεσολόγγι

IMG20240326110744 01Την Τρίτη 26 Μαρτίου 2024, στο πλαίσιο της δράσης "Βιωματική Διδασκαλία και Μάθηση", οι μαθητές/τριες της Β΄ τάξης πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Μεσολόγγι. Συγκεκριμένα, μέσω της βιωματικής δραστηριότητας "Οικοπεριήγηση και Παρατήρηση Πουλιών στη Λιμνοθάλασσα" εξερεύνησαν τον πλούσιο κόσμο της Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου-Αιτωλικού. Με την καθοδήγηση της επιστήμονα- περιβαλλοντολόγου, γνώρισαν την παραδοσιακή αλιεία στη Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου και την αρχιτεκτονική των πελάδων που διαμορφώνεται στα αβαθή νερά της λίμνης. Με ειδικό εξοπλισμό (τηλεσκόπιο), οι μαθητές/τριες παρατήρησαν είδη πουλιών, όπως αργυροπελεκάνους και φλαμίνγκο. Η εκπαιδευτική αυτή εμπειρία ενθάρρυνε τους μαθητές να εκτιμήσουν τον πλούτο του οικοσυστήματος της λιμνοθάλασσας.

  

Εκπαιδευτική επίσκεψη στον Αστακό

IMG-196f6525e0918a985ad620621bb05ab0-VΤην Πέμπτη 14 Μαρτίου 2024 στο πλαίσιο της Δράσης «Ενίσχυση της εξωστρέφειας του σχολείου μέσα από την ανάπτυξη συνεργατικών δράσεων με φορείς και σχολικές μονάδες», οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο πλαίσιο των μαθημάτων χημείας και τεχνολογίας στο συσκευαστήριο ιχθύων της εταιρίας Αvramar στον Αστακό. Οι μαθητές μας ενημερώθηκαν βήμα- βήμα για τα στάδια της συσκευασίας, την παραγωγή, τις εξαγωγές, είδαν τη διαδικασία και έφυγαν πλουσιότεροι σε εμπειρίες!

 

 

Τσικνοπέμπτη στη λίμνη Τριχωνίδα

IMG20240307101920 01Την Τσικνοπέμπτη 7 Μαρτίου 2024, στον τρίτο περίπατο της σχολικής χρονιάς, το σχολείο μας επισκέφτηκε την περιοχή Ντουγρί στις όχθες της λίμνης Τριχωνίδας. Εκεί, μαθητές, μαθήτριες και καθηγητές είχαμε την ευκαιρία να αξιοποιήσουμε την ηλιόλουστη μέρα, ο καθένας με τον δικό του τρόπο. Άλλοι έπαιξαν ποδόσφαιρο και βόλεϋ στο χορτάρι,  άλλοι απόλαυσαν τον καφέ ή το χυμό τους κάτω από τα πλατάνια, άλλοι τσίκνισαν και άλλοι απλώς λιάστηκαν και απόλαυσαν το υπέροχο τοπίο. 

 

 

  

 

 

 

 

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Παρίσι

IMG-26266877fc6786d9a98e49293a1ace98-VΤο Γυμνάσιο και το Γενικό Λύκειο Παναιτωλίου πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στο Παρίσι από 19/02/2024 έως 23/02/2024. Στην εκδρομή συμμετείχαν είκοσι δύο (22) μαθητές και μαθήτριες καθώς και τέσσερις(4) συνοδοί εκπαιδευτικοί:
1. Ανδρώνη Σπυριδούλα, κλ. ΠΕ01 (αρχηγός της εκδρομής)
2. Παπαχρήστου Ελευθερία, κλ. ΠΕ02
3. Παρμάκη Κωνσταντίνα, κλ. ΠΕ02
4. Μπεκούλης Χρήστος, κλ. ΠΕ11
Μετά την εξασφάλιση πρόσκλησης από την Εθνική Βιβλιοθήκη της Γαλλίας οργανώθηκε εκπαιδευτική εκδρομή, με στόχο να επισκεφτούν οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο σχολείων τον εμβληματικό αυτό πνευματικού ενδιαφέροντος χώρο. Παράλληλα, δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουν τη γαλλική πρωτεύουσα και να θαυμάσουν μνημεία και αξιοθέατα. Έτσι , περιηγήθηκαν στην Αψίδα του Θριάμβου, στη Λεωφόρο Champs Elysses, στην πλατεία των Απομάχων, στον Πύργο του Άιφελ, στο Τροκαντερό. Έκαναν βόλτα στη Μονμάρτη των ζωγράφων και των ποιητών. Θαύμασαν την Παναγία των Παρισίων, τις Βερσαλίες, το Καρτιέ Λατέν, τα κτήρια της Σορβόννης και το Πάνθεον. Ταξίδεψαν στη Νορμανδία, γνωρίζοντας τουριστικά θέρετρα όπως η Τροβίλ και η Ντοβίλ
Ξεχωριστής σημασίας και ιδιαίτερα συγκινητική στάθηκε η επίσκεψη στο Λούβρο , όπου η Νίκη της Σαμοθράκης και η Αφροδίτη της Μήλου μαγνητίζουν το βλέμμα των επισκεπτών, θυμίζοντας στην υφήλιο την αξία του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Έτσι, βιωματικά μαθητές και μαθήτριες ήρθαν σε επαφή με τον σεβασμό με τον οποίο αντιμετωπίζονται τα έργα της αρχαίας ελληνικής τέχνης από μη Έλληνες, καθώς αποτελούν κλασικά -αξεπέραστα δηλαδή- πρότυπα. Ήρθαν, όμως, σε επαφή και με διαφορετικό τρόπο ζωής, επικοινώνησαν με ανθρώπους άλλης κουλτούρας εξασκώντας τις γλωσσικές τους δεξιότητες. Λειτούργησαν με υπευθυνότητα και αυτονομία, έχοντας την ευκαιρία να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και να δημιουργήσουν αναμνήσεις.
Κι όλα αυτά στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας, η οποία με ευθύνη και θέτοντας ως προτεραιότητα το καλό και την εξέλιξη των μαθητών και των μαθητριών οργάνωσε και υλοποίησε την εκπαιδευτική εκδρομή. Οφείλονται γι΄ αυτό ευχαριστίες σε όλους, όσοι συμπαραστάθηκαν ηθικά και υλικά στην προσπάθεια των εκπαιδευτικών και των Διευθυντών των σχολικών μονάδων, προκειμένου η συγκεκριμένη δράση να ολοκληρωθεί με απόλυτη ασφάλεια για τους συμμετέχοντες και να στεφθεί με επιτυχία.