ktirio-skitso

A- A A+

Εργασίες Τεχνολογίας 2016-17

IMG 20170517 094414Παρακάτω παρουσιάζονται φωτογραφίες από τα έργα που δημιούργησαν μαθητές και μαθήτριες στα πλαίσια του μαθήματος της Τεχνολογίας το σχολικό έτος 2016-2017:

 

 

 

 

 

Εργασίες Τεχνολογίας 2015-16

pΠαρακάτω παρουσιάζονται φωτογραφίες από τα έργα που δημιούργησαν μαθητές και μαθήτριες στα πλαίσια του μαθήματος της Τεχνολογίας το σχολικό έτος 2015-2016:

 

 

 

Περισσότερα...

Η Τεχνολογία στο Γυμνάσιο

technologyΗ Τεχνολογία σήμερα καλύπτει όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων των ανθρώπων. Εξελίσσεται παράλληλα με τις επιστήμες σε μια σχέση αλληλεξάρτησης και αλληλοβοήθειας.
Το μάθημα της Tεχνολογίας επιδιώκει την κατάκτηση της τεχνολογικής μόρφωσης μέσα στα πλαίσια του αναλυτικού προγράμματος των γενικών γυμνασίων. Διδάσκεται μια ώρα την εβδομάδα στις Tάξεις Α΄ και Β΄, αλλά προβλέπεται η εισαγωγή του και στο πρόγραμμα της Γ΄ Τάξης από την προσεχή σχολική χρονιά, 2015-2016. Το μάθημα προετοιμάζει τους μαθητές για την αποτελεσματική αντιμετώπιση τεχνολογικών προβλημάτων μέσα σε μια κοινωνία που κατακλύζεται από τεχνολογικά δημιουργήματα .
Η έρευνα, ο πειραματισμός, η μελέτη των παραμέτρων που εμπλέκονται, η εύρεση εναλλακτικών λύσεων, η επίλυση προβλημάτων, η προσαρμοστικότητα στα δεδομένα είναι στοιχεία της μεθοδολογίας ολοκλήρωσης μιας ερευνητικής εργασίας προσαρμοσμένης στις δυνατότητες των μαθητών Γυμνασίου. Ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να αναδείξουν ικανότητες, χαρίσματα και να έρθουν σε επαφή με ποικιλία γνωστικών πεδίων και πηγών πληροφόρησης, να μελετήσουν θέματα που τους ενδιαφέρουν συμμετέχοντας ενεργά στη διαδικασία μάθησης και έτσι να αναπτύσσουν ικανότητες κρίσης και λήψης ορθολογικών αποφάσεων.
Για τη Α΄ Τάξη του Γυμνασίου η μέθοδος της Ατομικής Εργασίας, προσαρμοσμένη στη μέθοδο "Μαθαίνω μέσα από τη Πράξη", δίνει τη δυνατότητα στο μαθητή να έρθει σε επαφή με τεχνολογικά θέματα μέσω μιας σειράς ενεργειών του που σχετίζονται με: Θεωρητική μελέτη / Πραγματοποίηση κατασκευής / Δημιουργία γραπτής εργασίας / Παρουσίαση της εργασίας.
Για την Β΄Τάξη του Γυμνασίου εφαρμόζεται η μέθοδος της Ομαδικής Εργασίας με θέμα τη Βιομηχανία. Σύμφωνα με αυτή, οι μαθητές αναζητούν πληροφορίες, επιλέγουν, αποφασίζουν για πολλές ενέργειες, κατασκευάζουν, συντάσσουν ένα μέρος της ομαδικής γραπτής εργασίας, ηγούνται πολλών δραστηριοτήτων αλλά και μαθαίνουν να συνεργάζονται μεταξύ τους και να λειτουργούν σαν ομάδα μέσα από ένα μάθημα- «παιχνίδι ρόλων».

Μετά την ολοκλήρωση της ατομικής και ομαδικής εργασίας οι μαθητές στην Γ' Τάξη δραστηριοποιούνται στην ενότητα "Έρευνα και Πειραματισμός" , για να αποκτήσουν μια μεγαλύτερη αντίληψη της σημασίας των ανθρώπινων ανακαλύψεων και της νοητικής ικανότητας του ανθρώπου να βελτιώνει τις υπάρχουσες τεχνολογίες καθώς και να αναπτύσσει νέες.

Απαραίτητη για την ολοκληρωμένη διδασκαλία του μαθήματος είναι η ύπαρξη εξοπλισμένου εργαστηρίου Τεχνολογίας που να διαθέτει πάγκους, εργαλεία, βιβλιοθήκη, ηλεκτρονικό υπολογιστή και τις κατάλληλες προδιαγραφές ασφάλειας.
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς γίνεται έκθεση μαθητικών κατασκευών στους χώρους του σχολείου.