- Αρχική
-
Το Σχολείο
- Ανακοινώσεις
-
Οι Άνθρωποι
- Εκπαιδευτικοί
- Μαθητές
- Γονείς
- Ο Τόπος
-
Δραστηριότητες
- Γιορτές
- Επισκέψεις
- Εκδηλώσεις
- Εκπαιδευτικά Προγράμματα
- Μαθήματα
- Κοινωνικό Σχολείο
- Ενδοσχολική Επιμόρφωση
-
Για Γονείς
- Επικοινωνία
Βιωματική Μάθηση με Εκπαιδευτική Ρομποτική
Κατά το Σχολικό Έτος 2023-24, στα πλαίσια υλοποίησης του αναλυτικού προγράμματος και στην εφαρμογή Σχεδίων Δράσης από την εκπαιδευτική κοινότητα, στον Άξονα Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση υλοποιήθηκε Σχέδιο Δράσης με θέμα: "Βιωματική Διδασκαλία και Μάθηση"
Στο πλαίσιο της δράσης αυτής, σε συνέχεια των προηγούμενων ετών, αξιοποιήθηκε ο εξοπλισμός ρομποτικής που υπάρχει στο σχολείο μας και που συνεχώς εμπλουτίζεται. Μαθητές και μαθήτριες της Α΄ και Γ' Τάξης, είχαν την ευκαιρία να συναρμολογήσουν ρομποτικές κατασκευές με αισθητήρες και να τους δώσουν κίνηση, μαθαίνοντας τις βασικές αρχές προγραμματισμού και εφαρμόζοντας γνώσεις και από άλλα μαθήματα, όπως τα Μαθηματικά, η Φυσική και η Τεχνολογία. Με αυτόν τον σύγχρονο και βιωματικό τρόπο διδασκαλίας και μάθησης, κλλιέργησαν ψηφιακές, συναισθηματικές και ψυχοκινητικές δεξιότητες και συμμετείχαν ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία συνδέοντας την εμπειρία, το βίωμα δηλαδή, με τη γνώση.
Εφαρμογές STE(A)M στο σχολείο μας
Κατά το Σχολικό Έτος 2022-23, στα πλαίσια υλοποίησης του αναλυτικού προγράμματος και στην εφαρμογή Σχεδίων Δράσης από την εκπαιδευτική κοινότητα, στον Άξονα Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση υλοποιήθηκε Σχέδιο Δράσης με θέμα: "Η Καινοτομία ξεκινά με Δράση"
Στο πλαίσιο της δράσης αυτής ενσωματώθηκε στην εκπαιδευτική διαδικασία η προσέγγιση STE(Α)M (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics), της οποίας βασική αρχή αποτελεί η διαθεματική - βιωματική προσέγγιση της γνώσης όπου τα παιδιά δουλεύουν ομαδοσυνεργατικά και προσπαθούν να λύσουν προβλήματα από τον πραγματικό κόσμο.
Αξιοποιώντας τον εξοπλισμό ρομποτικής που υπάρχει από πέρυσι στο σχολείο μας και έχοντας την εμπειρία της προηγούμενης χρονιάς, οι μαθητές και μαθήτριες της Γ' Τάξης και οι μαθητές και μαθήτριες της Α' Τάξης, στο μάθημα της Πληροφορικής, είχαν την ευκαιρία να συναρμολογήσουν ρομποτικές κατασκευές με αισθητήρες και να τους δώσουν κίνηση, μαθαίνοντας τις βασικές αρχές προγραμματισμού και εφαρμόζοντας γνώσεις και από άλλα μαθήματα, όπως τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Τεχνολογία. Παράλληλα, καλλιέργησαν ψηφιακές αλλά και συναισθηματικές και ψυχοκινητικές δεξιότητες σε ένα πλαίσιο που ενσωμάτωνε τη φαντασία, το παιχνίδι και την διασκέδαση στην εκπαιδευτική διαδικασία
Εκπαιδευτική Ρομποτική στο σχολείο μας
Κατά το Σχολικό Έτος 2021-22 υλοποιήθηκε στο σχολείο μας Εκπαιδευτική Ρομποτική. Πιο συγκεκριμένα, στα πλαίσια υλοποίησης του συλλογικού προγραμματισμού και στην εφαρμογή Σχεδίων Δράσης από την εκπαιδευτική κοινότητα, στον Άξονα Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση υλοποιήθηκε σχέδιο δράσης με θέμα: "Διερευνητική Μάθηση μέσω σχεδιασμού και προγραμματισμού ρομποτικών κατασκευών"
Η ενασχόληση με τη ρομποτική ενέχει δύο ειδών δραστηριότητες: μια κατασκευαστική και μια προγραμματιστική. Οι μαθητές αρχικά εξοικειώθηκαν να συναρμολογούν «ρομπότ» και στη συνέχεια έμαθαν να τα προγραμματίζουν ώστε να δώσουν λύσεις σε διάφορα προβλήματα με κριτήριο τις εμπειρίες τους, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες τους. Οι στόχοι της δράσης ήταν: