- Αρχική
-
Το Σχολείο
- Ανακοινώσεις
-
Οι Άνθρωποι
- Εκπαιδευτικοί
- Μαθητές
- Γονείς
- Ο Τόπος
-
Δραστηριότητες
- Γιορτές
- Επισκέψεις
- Εκδηλώσεις
- Εκπαιδευτικά Προγράμματα
- Μαθήματα
- Κοινωνικό Σχολείο
- Για Γονείς
- Επικοινωνία
Εφαρμογές STE(A)M στο σχολείο μας
Κατά το Σχολικό Έτος 2022-23, στα πλαίσια υλοποίησης του αναλυτικού προγράμματος και στην εφαρμογή Σχεδίων Δράσης από την εκπαιδευτική κοινότητα, στον Άξονα Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση υλοποιήθηκε Σχέδιο Δράσης με θέμα: "Η Καινοτομία ξεκινά με Δράση"
Στο πλαίσιο της δράσης αυτής ενσωματώθηκε στην εκπαιδευτική διαδικασία η προσέγγιση STE(Α)M (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics), της οποίας βασική αρχή αποτελεί η διαθεματική - βιωματική προσέγγιση της γνώσης όπου τα παιδιά δουλεύουν ομαδοσυνεργατικά και προσπαθούν να λύσουν προβλήματα από τον πραγματικό κόσμο.
Αξιοποιώντας τον εξοπλισμό ρομποτικής που υπάρχει από πέρυσι στο σχολείο μας και έχοντας την εμπειρία της προηγούμενης χρονιάς, οι μαθητές και μαθήτριες της Γ' Τάξης και οι μαθητές και μαθήτριες της Α' Τάξης, στο μάθημα της Πληροφορικής, είχαν την ευκαιρία να συναρμολογήσουν ρομποτικές κατασκευές με αισθητήρες και να τους δώσουν κίνηση, μαθαίνοντας τις βασικές αρχές προγραμματισμού και εφαρμόζοντας γνώσεις και από άλλα μαθήματα, όπως τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Τεχνολογία. Παράλληλα, καλλιέργησαν ψηφιακές αλλά και συναισθηματικές και ψυχοκινητικές δεξιότητες σε ένα πλαίσιο που ενσωμάτωνε τη φαντασία, το παιχνίδι και την διασκέδαση στην εκπαιδευτική διαδικασία
Μια άλλη εφαρμογή STE(A)M υλοποιήθηκε στο μάθημα των Εικαστικών, όπου μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων δημιούργησαν το δικό τους Flextangle Art, που είναι ένα χάρτινο παιχνίδι που ενσωματώνει Μαθηματικά και Τέχνη. Τα παιδιά κατασκεύασαν το δικό τους έργο έχοντας την ελευθερία να εκφραστούν ατομικά χρησιμοποιώντας την φαντασία και την μοναδικότητα της σκέψης τους. Καλλιέργησαν εργονομικές και κινητικές δεξιότητες, έμαθαν πόσο απαραίτητο είναι να ακολουθούν κανόνες και βήματα για την επίτευξη και την ολοκλήρωση ενός έργου, ενώ ανακάλυψαν με χαρά ότι μπορούν να συνδεθούν δύο τόσο διαφορετικοί κλάδοι, αυτοί των Επιστημών και των Τεχνών.
Τέλος, στα πλαίσια της δράσης αυτής, μαθήτριες και μαθητές ενεπλάκησαν με την επίλυση γρίφων. Οι γρίφοι μπορούν να βοηθήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία σε πολλά επίπεδα και να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους στα Μαθηματικά, στην λογική σκέψη και στη δημιουργικότητα. Μαθητές και μαθήτριες από όλες τις τάξεις, ειδικά όταν τελείωνε κάποιο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου, ασχολήθηκαν με την επίλυση γρίφων που αφορούσαν διάφορες περιοχές των Μαθηματικών, όπως η Γεωμετρία, ο Αλγεβρικός Υπολογισμός και οι Πιθανότητες.
Εκπαιδευτική Ρομποτική στο σχολείο μας
Κατά το Σχολικό Έτος 2021-22 υλοποιήθηκε στο σχολείο μας Εκπαιδευτική Ρομποτική. Πιο συγκεκριμένα, στα πλαίσια υλοποίησης του συλλογικού προγραμματισμού και στην εφαρμογή Σχεδίων Δράσης από την εκπαιδευτική κοινότητα, στον Άξονα Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση υλοποιήθηκε σχέδιο δράσης με θέμα: "Διερευνητική Μάθηση μέσω σχεδιασμού και προγραμματισμού ρομποτικών κατασκευών"
Η ενασχόληση με τη ρομποτική ενέχει δύο ειδών δραστηριότητες: μια κατασκευαστική και μια προγραμματιστική. Οι μαθητές αρχικά εξοικειώθηκαν να συναρμολογούν «ρομπότ» και στη συνέχεια έμαθαν να τα προγραμματίζουν ώστε να δώσουν λύσεις σε διάφορα προβλήματα με κριτήριο τις εμπειρίες τους, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες τους. Οι στόχοι της δράσης ήταν:
- η ενίσχυση της διερευνητικής στάσης των παιδιών σχετικά με επίλυση προβλημάτων από γνωστικά πεδία των Μαθηματικών, της Φυσικής, της Τεχνολογίας και της Πληροφορικής
- η αποτελεσματικότερη οικοδόμηση της γνώσης μέσα από την εμπλοκή των μαθητών σε δραστηριότητες που απαιτούν την επίλυση προβλημάτων από τον πραγματικό κόσμο
- η καλλιέργεια πνεύματος ομαδοσυνεργατικότητας
- η καλλιέργεια ψηφιακών αλλά και συναισθηματικών και ψυχοκινητικών δεξιοτήτων μέσω ενός πλαισίου όπου τα παιδιά αισθάνονται ότι παίζουν
- η ενίσχυση του αλληλοσεβασμού αλλά και της αυτοπεποίθησης
- η ενσωμάτωση της φαντασίας, του παιχνιδιού, της διασκέδασης στην εκπαιδευτική διαδικασία
Η δράση υλοποιήθηκε κατά τους μήνες Νοέμβριο με Μάρτιο από μαθητές και μαθήτριες της Γ΄Τάξης στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής, ενώ και η Α΄Γυμνασίου είχε την ευκαιρία να ασχοληθεί τους δύο τελευταίους μήνες με ρομποτικές κατασκευές.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για τη δράση ήταν η κ. Ελένη Κουβαρντά, Πληροφορικός, ο κ. Θεόδωρος Σπυρόπουλος, Μαθηματικός και η κ. Στέλλα Σταμουλάκη, Μαθηματικός
Ακολουθούν φωτογραφικά στιγμιότυπα από την δράση: