Συνάντηση στην Τουρκία-Έκθεση Δραστηριοτήτων

  • Εκτύπωση

EΚΘΕΣΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΟΜΑΔΑΣ COMENIUS ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΟΥ
Εκπαιδευτική Επίσκεψη/Μετακίνηση στα πλαίσια του Προγράμματος Comenius
στο Kumburgaz (Τουρκία)

 

Διάρκεια επίσκεψης: 14/11/2012 – 19/11/2012
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα: Comenius Project 2012-14
Γενικός τίτλος Προγράμματος: «Today Blue Planet, But Tomorrow? »
Αριθμός Σύμβασης: 2012-1-RO1-COM06-224117
Θέμα της εκπαιδευτικής επίσκεψης: Θεματική και Οργανωτική Ανάλυση του Προγράμματος
Συμμετέχοντες στη συνάντηση: Μόνο καθηγητές λόγω του οργανωτικού χαρακτήρα της συνάντησης. Συγκεκριμένα μετακινήθηκε προς Τουρκία ο ακόλουθος αριθμός ατόμων: 2 από Γαλλία, 2 από Ελλάδα, 2 από Ιταλία, 2 από Ουγγαρία, 3 από Πολωνία, 4 από Πορτογαλία, 2 από Ισπανία.
Ειδικότερα συμμετείχαν τα σχολεία:
• Bellevue, Albi, France
• Γυμνάσιο Παναιτωλίου, Παναιτώλιο, Ελλάδα
• Gaio Cecilio Secondo, Rome, Italy
• Balatonlelle-Karád Általános Iskola, Balatonlelle, Hungary
• Gimnazjum im. majora pilota A. Tomiczka w Lyskach, Lyski, Poland
• Escola Básica Integrada do Esteval, Montijo, Portugal
• Instituto De Enseñanza Secundaria "Virgen Del Puerto", Plasencia, Spain
• Kumburgaz Ilköğretim Okulu, Kumburgaz, Turkie
Γλώσσα επικοινωνίας/εργασίας: Αγγλική
Κεντρική συντονίστρια του προγράμματος:Firdevs Diramali Dildar, Kumburgaz Ilköğretim Okulu, Kumburgaz, Turkie
Συμμετέχοντες Έλληνες εκπαιδευτικοί:
1.Θεοδώρα Μαργάρα, Διευθύντρια του Σχολείου
2. Μαρία Λανοπούλου, Υπεύθυνη του Προγράμματος

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ

 

Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2012
6:00 το πρωί
Η ελληνική αποστολή αναχώρησε από το Αγρίνιο με προορισμό την Αθήνα.

 

2:40 το μεσημέρι
Πτήση προς Κωνσταντινούπολη

 

4:30 το απόγευμα
Άφιξη στην Κωνσταντινούπολη. Στο αεροδρόμιο μας υποδέχτηκε η Συντονίστρια του Προγράμματος και δύο ακόμα καθηγήτριες του σχολείου της. Με ιδιόκτητο αυτοκίνητο μεταβήκαμε στο Kumburgaz,παραλιακή πόλη σε απόσταση μισής ώρας από την Κωνσταντινούπολη, όπου εδρεύει το συντονιστικό σχολείο. Μας οδήγησαν στο ξενοδοχείο και δώσαμε ραντεβού για τις 7 το βράδυ, για το δείπνο υποδοχής και γνωριμίας με τα άλλα μέλη της ομάδας Comenius.

 

7:00 το απόγευμα
Η πρώτη συνάντηση με τις άλλες αποστολές έγινε σε πολύ φιλική ατμόσφαιρα καθώς ήδη γνωριζόμασταν αρκετά μέσα από τα δεκάδες email που είχαμε ήδη ανταλλάξει από την αρχή του Προγράμματος.
Επιβιβαστήκαμε στο σχολικό λεωφορείο-το οποίο θα χρησιμοποιούνταν στο εξής για όλες τις μετακινήσεις μας- και σύντομα φτάσαμε στον προορισμό μας. Ήταν ένα γραφικό ταβερνάκι της περιοχής. Ο διευθυντής του σχολείου παραβρέθηκε στο δείπνο και μας καλωσόρισε. Η ατμόσφαιρα στο τραπέζι μας ήταν ιδιαίτερα ζεστή και φιλική. Οι τούρκοι οικοδεσπότες μας μας καλωσόρισαν με παραδοσιακές γεύσεις ώστε να γνωρίσουμε ένα μέρος της κουλτούρας και του πολιτισμού τους.

 

Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012
9:30 το πρωί
ekthesi drast1Έναρξη των εργασιών του meeting στην αίθουσα συνεδριάσεων του ξενοδοχείου μας. Εκεί παρευρίσκονταν ένας μαθητής και μία μαθήτρια του συντονιστικού σχολείου που άνοιξαν τη συνεδρίαση μας με ένα πολύ γλυκό και ουσιαστικό τρόπο. Μας καλωσόρισαν και παρουσίασαν συνοπτικά τον εαυτό τους και τη σχολική τους ζωή. 

Θέματα ημερήσιας ατζέντας:

 • Επικαιροποίηση προγράμματος συναντήσεων/μετακινήσεων

• Ανάλυση θεματικών αξόνων του προγράμματος, κατανομή εργασιών ανά συνάντηση
• Συζήτηση θεμάτων φιλοξενίας μαθητών
(Αριθμός φιλοξενούμενων μαθητών ανά μετακίνηση, υποχρεώσεις των οικογενειών που θα φιλοξενήσουν μαθητή/ές, τρόποι επικοινωνίας οικογένειας-φιλοξενούμενου μαθητή πριν την μετακίνηση)

12 το μεσημέρι
Διακοπή της συνεδρίασης και επίσκεψη στο συντονιστικό σχολείο, Kumburgaz Ilköğretim Okulu Είναι ένα δημόσιο σχολείο υποχρεωτικής εκπαίδευσης με μαθητές ηλικίας 5-14 ekthesi drast2ετών. Η υποδοχή από τους εκπαιδευτικούς ήταν πολύ θερμή. Μας δόθηκε η δυνατότητα να έρθουμε σε επαφή και με τους μαθητές του σχολείου μέσα από μια όμορφη δραστηριότητα. Χωρισμένοι σε ομάδες επισκεφτήκαμε τους μαθητές στις τάξεις τους και χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα παρουσιάσαμε τον εαυτό μας, απαντήσαμε σε ερωτήσεις των μαθητών (Η αγαπημένη τους ερώτηση ήταν «Πόσο χρονών είσαι;»...) και δοκιμάσαμε να μάθουμε λέξεις των άλλων γλωσσών.
Στο γραφείο των καθηγητών μας περίμενε στρωμένο ένα πλούσιο τραπέζι με εδέσματα που ετοίμασαν οι γονείς των μαθητών για να μας καλωσορίσουν. Εκεί μας δόθηκε η ευκαιρία να επικοινωνήσουμε με τους Τούρκους συναδέλφους σε θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής, οργάνωσης του σχολείου και καθημερινής λειτουργίας του, διδακτικής φιλοσοφίας και Τουρκικής κουλτούρας.

3:00 το απόγευμα
Επανάληψη της συνεδρίασης

Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2012
9:00 το πρωί
Συνεδρίαση ομάδας
Θέματα ημερήσιας ατζέντας:

  • Παρουσίαση του site του Προγράμματος http://blueplanet.espjs.edu.pt/  από το Πορτογάλο συνάδελφο που το δημιούργησε.
  • Ενημέρωση για τον τρόπο ανάρτησης υλικού, καθώς και για τα ηλεκτρονικά μέσα που θα χρησιμοποιούμε, πχ. google drive, dropbox, picasa κλπ
  • Συζήτηση και επεξεργασία της παιδαγωγικής και εκπαιδευτικής φιλοσοφίας που χρησιμοποιούνται στις χώρες εταίρους της σύμπραξης, ανάλυση των διδακτικών πρακτικών που θα χρησιμοποιηθούν στο πρόγραμμα.

12:00 το μεσημέρι
Επίσκεψη σε άλλο ένα σχολείο της περιοχής. Στους όμορφα διακοσμημένους διαδρόμους είδαμε και φράσεις σπουδαίων ανδρών, ανάμεσά τους και μια φράση του Αριστοτέλη γραμμένη φυσικά στην τούρκικη γλώσσα. Ήταν η φράση «Της παιδείας οι μεν ρίζες πικρές, οι δε καρποί γλυκείς».
Η περιήγηση στο σχολείο και η συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου βοήθησε στην κατανόηση της λειτουργίας των σχολείων στην Τουρκία αλλά και στην ανταλλαγή απόψεων σε εκπαιδευτικά θέματα.

3:00 το απόγευμα
Επανάληψη συνεδρίασης

Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012
Ημερήσια περιήγηση στα αξιοθέατα της Κωνσταντινούπολης.
• Πρωί πρωί ξεκινήσαμε από το Kumburgaz με προορισμό την Κωνσταντινούπολη. Η περιοχή αυτή βρίσκεται σε μεγάλη ανάπτυξη, όπως φαίνεται από την οικοδομική έξαρση. Ο τύπος οικοδομής που κυριαρχεί είναι η πολυόροφη πολυκατοικία. Είναι αμέτρητες, αλλά και πανομοιότυπες μεταξύ τους. Βλέπεις επίσης νεόχτιστους περιφραγμένους οικισμούς με μονοκατοικίες ή πολυκατοικίες.
• Φτάνοντας στην Κων/πολη περπατήσαμε στα στενά της παλιάς πόλης και φτάσαμε στην Αγορά πίσω από το Μπλε Τζαμί.
• Έπειτα επισκεφτήκαμε το Μουσείο των μωσαϊκών, το οποίο έχει δημιουργηθεί στη θέση Βυζαντινού ανακτόρου.
• Επιτέλους έφτασε η ώρα να δούμε την Αγιά- Σοφιά. Από μακριά ο όγκος της, το περίγραμμά της, τα γήινα χρώματα σε μαγεύουν. Στο εσωτερικό του ναού η αξεπέραστη τέχνη, το επιβλητικό μέγεθος και η βυζαντινή ιστορία, που τη νιώθεις να ζει εκεί, σε καθηλώνουν.
• Επόμενος σταθμός το Ανάκτορο Τοπκαπί. Αποτέλεσε την επίσημη κατοικία των σουλτάνων από τα μέσα του 15ου αιώνα. Σήμερα λειτουργεί ως μουσείο. Εκτός από τα ιστορικά κτί¬σματα, είδαμε τους θησαυρούς των σουλτάνων, έργα κεραμικής, χειρόγραφα, υφάσματα, καθώς και ισλαμικά κειμήλια μεγάλης αξίας.
• Σουλτάν Αχμέτ τζαμί ή Μπλε Τζαμί. Το μεγαλοπρεπέστερο τζαμί της Κωνσταντινούπολης και έχει ανεγερθεί επί του σουλτάνου Αχμέτ Α΄ (1603-1617). Είναι ιερός χώρος λατρείας και προσευχής.
• Στην πλατεία Σουλτάν Αχμέτ χτισμένη στη θέση του Βυζαντινού Ιππόδρομου είδαμε το υπέροχο (Ντικιλίτας) κίονα – οβελίσκο.
• Τέλος επισκεφτήκαμε τη Βασιλική Κιστέρνα, υπόγεια δεξαμενή νερού. Ήταν ένα από τα σημαντικότερα δημόσια έργα του Ιουστινιανού και εξαίρετο δείγμα βυζαντινής μηχανικής.
7:00 το απόγευμα
• Πλωτή περιήγηση στο Βόσπορο. Ξεκινήσαμε από τον Κεράτιο κόλπο και περνώντας κάτω από τη Γέφυρα του Γαλατά ανοιχτήκαμε στο Βόσπορο απ' όπου μια υπέροχη θέα της πόλης.

Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2012
Πρωί
 Επίσκεψη στο Ντολμά-Μπαχτσέ Σαράι
Χτίστηκε στα μέσα του 19ου αι. και αποτέλεσε το νέο ανάκτορο των Σουλτάνων. Η κατασκευή του ακολούθησε τα δυτικοευρωπαϊκά πρότυπα: είναι μεγάλο, επιβλητικό και ογκώδες κτίριο. Το 1922 το ανάκτορο πέρασε στη δικαιοδοσία του τουρκικού κράτους και χαρακτηρίστηκε εθνική κληρονομιά. Το παλάτι διαθέτει 285 δωμάτια. Εντυπωσιακή είναι η «κρυστάλλινη σκάλα» φτιαγμένη από μπρούτζο και κρύσταλλο μπακαρά, καθώς και ένας βαρύτιμος πολυέλαιος, ο μεγαλύτερος του κόσμου, ο οποίος ζυγίζει 4,5 τόνους και ήταν δώρο της βασίλισσας Βικτώριας.

Απόγευμα
Περιηγηθήκαμε το κέντρο της Κωνσταντινούπολης, την πλατεία Ταξίμ και την πολυσύχναστη οδό Istiklal. Είναι μια μεγάλη σύγχρονη αγορά που όμως δεν έχει χάσει το παραδοσιακό της χρώμα.

Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012
Ημέρα αναχώρησης
ekthesi drast3Αποχαιρετίσαμε συγκινημένες τους συναδέλφους μας. Ευχαριστήσαμε θερμά τη συντονίστρια του Προγράμματος, το Διευθυντή του σχολείου και τις συναδέλφους τους για τη ζεστή φιλοξενία που μας πρόσφεραν.

12:25 το μεσημέρι
Αναχώρηση από το αεροδρόμιο για Ελλάδα

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ
Η πρώτη συνάντηση στα πλαίσια του Προγράμματος ήταν απόλυτα επιτυχής και πολύ ελπιδοφόρα. Οι συνεδριάσεις ήταν άψογα οργανωμένες από τη συντονίστριά μας. Οι συζητήσεις έγιναν σε κλίμα συνεργασίας και σεβασμού. Ακούστηκαν όλες οι απόψεις και οι πιο έμπειροι βοήθησαν καθοριστικά. ώστε να καταλήξουμε στις σωστές αποφάσεις.
Η επίτευξη συμφωνίας σε θέματα με διαφορετική θέση των οκτώ αποστολών αποτέλεσε προστιθεμένη αξία της συνάντησης και καλή πρακτική διαλόγου για όλους.
Η οργάνωση της πρώτης συνάντησης επίσης ήταν υποδειγματική: οργάνωση συναντήσεων, επισκέψεις στο σχολεία και χρόνος για επικοινωνία με τους οικοδεσπότες συναδέλφους, μετακινήσεις, γεύματα, περιήγηση στα αξιοθέατα.
Το στοιχείο όμως που επέδρασε καταλυτικά επάνω μας ήταν η ζεστή φιλοξενία των τούρκων συναδέλφων μας, της συντονίστριάς μας, του διευθυντή του σχολείου και των συναδέλφων τους . Κι οφείλονταν στην έμφυτη ευγένεια τους, αλλά και στην τούρκικη παράδοση, όπως μας είπαν.

ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ-ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ-ΓΟΝΕΙΣ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ
Παρουσιάσαμε στους μαθητές και στους καθηγητές του σχολείου μας το ταξίδι μας στην Κωνσταντι-νούπολη, μέσα από ταινίες που ετοιμάσαμε με το πλούσιο φωτογραφικό υλικό που φέραμε πίσω («Meeting», «Επίσκεψη σε τούρκικα σχολεία», «Αξιοθέατα της Κωνσταντινούπολης», «Τούρκικες γεύσεις»). Επίσης τους μοιράσαμε σελιδοδείκτες με στοιχεία τούρκικου πολιτισμού, χάρτες και καρτ ποστάλ από την Κων/πολη.
Οι γονείς θα ενημερωθούν την ημέρα παράδοσης των βαθμών του Α΄ Tριμήνου.
Το ψηφιακό υλικό και άλλες πληροφορίες για το ταξίδι θα αναρτηθούν στο site του σχολείου μας http://www.gpan.gr/ ώστε να είναι προσβάσιμα σε όλους.