Εφαρμογές STE(A)M στο σχολείο μας

IMG20221201102336 01Κατά το Σχολικό Έτος 2022-23, στα πλαίσια υλοποίησης του αναλυτικού προγράμματος και στην εφαρμογή Σχεδίων Δράσης από την εκπαιδευτική κοινότητα, στον Άξονα Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση υλοποιήθηκε Σχέδιο Δράσης με θέμα: "Η Καινοτομία ξεκινά με Δράση"

Στο πλαίσιο της δράσης αυτής ενσωματώθηκε στην εκπαιδευτική διαδικασία η προσέγγιση STE(Α)M (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics), της οποίας βασική αρχή αποτελεί η διαθεματική - βιωματική προσέγγιση της γνώσης όπου τα παιδιά δουλεύουν ομαδοσυνεργατικά και προσπαθούν να λύσουν προβλήματα από τον πραγματικό κόσμο.

Αξιοποιώντας τον εξοπλισμό ρομποτικής που υπάρχει από πέρυσι στο σχολείο μας και έχοντας την εμπειρία της προηγούμενης χρονιάς, οι μαθητές και μαθήτριες της Γ' Τάξης και οι μαθητές και μαθήτριες της Α' Τάξης, στο μάθημα της Πληροφορικής, είχαν την ευκαιρία να συναρμολογήσουν ρομποτικές κατασκευές με αισθητήρες και να τους δώσουν κίνηση, μαθαίνοντας τις βασικές αρχές προγραμματισμού και εφαρμόζοντας γνώσεις και από άλλα μαθήματα, όπως τα Μαθηματικά, η Φυσική, η Τεχνολογία. Παράλληλα, καλλιέργησαν ψηφιακές αλλά και συναισθηματικές και ψυχοκινητικές δεξιότητες σε ένα πλαίσιο που ενσωμάτωνε τη φαντασία, το παιχνίδι και την διασκέδαση στην εκπαιδευτική διαδικασία

 

Μια άλλη εφαρμογή STE(A)M υλοποιήθηκε στο μάθημα των Εικαστικών, όπου μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων δημιούργησαν το δικό τους Flextangle Art, που είναι ένα χάρτινο παιχνίδι που ενσωματώνει Μαθηματικά και Τέχνη. Τα παιδιά κατασκεύασαν το δικό τους έργο έχοντας την ελευθερία να εκφραστούν ατομικά χρησιμοποιώντας την φαντασία και την μοναδικότητα της σκέψης τους. Καλλιέργησαν εργονομικές και κινητικές δεξιότητες, έμαθαν πόσο απαραίτητο είναι να ακολουθούν κανόνες και βήματα για  την επίτευξη και την ολοκλήρωση ενός έργου, ενώ ανακάλυψαν με χαρά ότι μπορούν να συνδεθούν δύο τόσο διαφορετικοί κλάδοι, αυτοί των Επιστημών και των Τεχνών. 

 

Τέλος, στα πλαίσια της δράσης αυτής, μαθήτριες και μαθητές ενεπλάκησαν με την επίλυση γρίφων. Οι γρίφοι μπορούν να βοηθήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία σε πολλά επίπεδα και να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους στα Μαθηματικά, στην λογική σκέψη και στη δημιουργικότητα. Μαθητές και μαθήτριες από όλες τις τάξεις, ειδικά όταν τελείωνε κάποιο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου, ασχολήθηκαν με την επίλυση γρίφων που αφορούσαν διάφορες περιοχές των Μαθηματικών, όπως η Γεωμετρία, ο Αλγεβρικός Υπολογισμός και οι Πιθανότητες.